شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ، ساعت ۱۶:۴۳:۴۲

رديف دوم شيرين ساز‌ی فازها‌ی ٢٠و٢١ آماده دريافت گاز شد

باشگاه خبری فراساحل: رديف دوم شيرين ساز‌ی پالايشگاه فازها‌ی ٢٠و٢١ راه انداز‌ی و آماده دريافت گاز از سكو‌ی فاز ٢١ ميدان پارس جنوبی شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از روابط عمومی شركت نفت و گاز پارس، پس از پايان عمليات اجرايي ساخت، نصب و تست خطوط لوله و انشعابات رديف دوم شيرين سازي فازهاي ٢٠ و٢١، اين بخش پالايشی آماده بهره برداری شده و بزودی با دريافت گاز از حوزه مخزني فاز ۲۱ به بهره برداري می‌رسد. با آغاز توليد و ارسال تدريجي منابع گازي با ظرفيت يك ميليارد فوت مكعب از سكوي فاز ٢١ ، رديف اول و دوم شيرين سازي فازهاي ٢٠و٢١،هر كدام حدود ١٤ ميليون متر مكعب گاز را پس از فراوري، شيرين ساز‌ی و به شبكه سراسر‌ی ارسال ‌‌‌می‌كنند.

پيش از اين هم اولين رديف پالايشگاه اين فازها با استفاده از گاز ترش فازها‌ی ٦، ٧ و٨ به بهره بردار‌ی رسيده و به طور كامل آماده دريافت گاز از تاسيسات فراساحل سكو‌ی فاز ٢١ شده بود. بر پايه برنامه زمانبند‌ی كارفرما و پيمانكاران پروژه درحال توسعه فازها‌ی ٢٠ و٢١ پارس جنوبی، دو سكو هر كدام با ظرفيت يك ميليارد فوت مكعب از حوزه فراساحل و ٤ رديف شيرين سازي پالايشگاه اين فازها امسال به بهره بردار‌ی می رسد. تا بهمن ماه امسال رديف ها‌ی سوم و چهارم شيرين سازي اين فاز نيز پس از تكميل عمليات راه انداز‌ی و بهره بردار‌ی از سكو‌ی ٢٠، آماده توليد گاز ‌‌‌می‌شوند. بهره بردار‌ی از طرح توسعه فازها‌ی١٩ و ٢٠ و٢١ پارس جنوبی از برنامه ها‌ی مهم و اولويت دار شركت نفت و گاز پارس در سال جار‌ی بوده است كه 4 میلیارد فوت مکعب گاز را به  ظرفيت برداشت از ميدان مشترك پارس جنوبی می افزاید.



  کد خبر : 2855
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :